۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۴۹

تحولات تایلند/

ارتش حکومت نظامی اعلام کرد/ برگزاری انتخابات در روز سوم آگوست

ارتش حکومت نظامی اعلام کرد/ برگزاری انتخابات در روز سوم آگوست

ارتش تایلند با هدف برقراری امنیت پس از شش ماه تظاهرات ضددولتی در این کشور حکومت نظامی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک ژنرال ارتش تایلند که خواست نامش فاش نشود با اعلام این خبر گفت این تصمیم با هدف بازگرداندن امنیت به کشور اتخاذ شده و به معنای یک کودتای نظامی نیست. این در حالی است که با گذشت شش ماه از تظاهرات گسترده ضددولتی در تایلند، کشور فاقد قدرت اجرایی کارامد است.

این مقام ارتش تایلند افزود: ما به خاطر وضعیت بحرانی کشور اعلام حکومت نظامی کردیم. در حال حاضر در کشور ثبات وجود ندارد و هر روز شاهد کشته شدن شماری در درگیری ها هستیم. بر این اساس نیروهای ارتش با حضور در خیابان های بانکوک، حفاظت از ساختمان های دولتی و شبکه های تلویزیونی را به عهده گرفته اند.

ارتش تایلند با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که حکومت نظامی برای تامین امنیت آنان بوده و این اقدام به معنی کودتا نیست، از این رو مردم نباید وحشت زده شوند. در همین حال "نیواتهامرونگ بونسونگ پایسان" نخست وزیر دولت انتقالی تایلند از رایزنی خود با مسئولان کمیسیون انتخابات این کشور برای برگزاری انتخابات سراسری در روز سوم آگوست (دوازدهم مرداد) خبر داد.

وی همچنین گفت در گفتگو با فرمانده ارتش تایلند، از وی خواسته شده به زودی به وضعیت بحرانی کشور خاتمه دهد. بر این اساس دولت موقت با ارسال نامه ای به کمیسیون انتخابات خواهان برگزاری انتخابات در تاریخ درخواستی شده و گفته است در صورتی که این تاریخ مورد تایید قرار گیرد، هفته آینده با انتشار بیانیه ای آن را رسما به عنوان روز برگزاری انتخابات اعلام می کند.

گفتنی است وضعیت سیاسی تایلند از روز هفتم ماه می و به دنبال استعفای "یینگلاک شیناواترا" و 9 وزیر کابینه وی به حالت بحرانی درآمده است.

کد خبر 2295602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha